PROJEKT DIGITALNI DIGIT
PROJEKT: DIGITALNI DIGIT - NPOO.C1.1.2.R3-I3.01.0008
Opći podaci o projektu
Kod projekta: NPOO.C1.1.2.R3-I3.01.0008
Naziv projekta: DIGITALNI DIGIT
Kod poziva: NPOO.C1.1.2.R3-I3.01
Naziv poziva: Bespovratne potpore za digitalizaciju
Predmet poslovanja: Prijavitelj obavlja djelatnost računovodstveno i knjigovodstvenih poslova, savjetodavne i konzultantske poslove iz područja računovodstva, poreza i financija.
Razvojni put poduzeća: TIM DOBIT CONCEPT d.o.o. osnovan je Društvenim ugovorom o osnivanju j.d.o.o. od 11.10.2019. godine. Promijenjen pravno ustrojstveni oblika iz jednostavnog društva s ograničenom odgovornošću u društvo s ograničenom odgovornošću 30.10.2020. Temeljni kapital 21.000 HRK. Poduzeće obavlja djelatnost računovodstveno i knjigovodstvenih poslova, savjetodavne i konzultantske poslove iz područja računovodstva, poreza i financija.
Trenutni broj zaposlenih je 7. Prijavitelj TIM DOBIT CONCEPT d.o.o. je u 2021. godini iz djelatnosti ostvario prihode u iznosu od 890.046 HRK. Iz Računa dobiti i gubitka za 2021. godinu ostvaren je dobit nakon oporezivanja u iznosu od 184.772 HRK. Poduzeće uspješno posluje s vlastitim sredstvima.
Dugoročni cilj poduzeća: Dugoročni cilj poduzeća je uz pomoć informacijskih tehnologija osigurati konkurentnost na tržištu iz djelatnosti kojom se bavi uz bolju kontrolu i smanjenje troškova. Uvesti automatizaciju i digitalizaciju koja će zaposlenicima koristiti za digitalno arhiviranje, centralizirani ispis, rad od kuće, digitalno savjetovanje klijenata, rad u oblaku i siguran digitalni rad. Uz pomoć naprednih tehnologija ostvarit će se veća učinkovitost procesa, manji troškovi poslovanja i bolja komunikacija i educiranost zaposlenika te bolja kontrola poslovanja.
Tržište: Tržište Tim-dobit concepta obuhvaća neprofitni sektor, obrte, trgovačka društva, proračunske pravne osobe, tj. manje i srednje poslovne subjekte registrirane za rad u Hrvatskoj. Za sada svoje usluge nismo nudili u inozemstvu no u suradnji smo s velikom brojem poslovnih subjekata te nije isključeno da kad njihovo poslovanje postane internacionalno da ćemo i mi proširiti ponudu naših usluga.
Plan razvoja s ulogom projekta u tom planu:
Realizacijom ovog projekta promijenit će se i struktura prihoda i struktura zaposlenika kao i struktura materijalne i nematerijalne imovine. Plan razvoja poduzeća TIM DOBIT CONCEPT d.o.o. je doći u segment digitalnog poslovnog savjetovanja uz pomoć digitalnih tehnologija poput digitalne arhive, sigurnog rada na daljinu uz pomoć aplikacija u oblaku te želimo postati konkurentni u nekoliko novih usluga uz pomoć softvera za digitalno arhiviranje i sustava za digitalno udaljeno savjetovanje za klijente te podići razinu nematerijalne imovine. Struktura zaposlenika promijenila bi se te bi se postojeći zaposlenici kroz provođenje ovog projekta orijentirali više na digitalizirane poslovne procese a manje na pružanje samo računovodstvenih usluga i povećali bi razinu digitalnih kompetencija kroz pet ciljanih edukacija predviđenih ovim projektom. Na taj način će puno veći udio, nego do sada, činiti prihodi od novih usluga koji će nastati kao posljedica provedbe projekta.
Zatim, planira se i novo zapošljavanje te će tvrtka zaposliti jednog stručnjak- inju/ a za digitalne poslovne procese koji će razvijati i provoditi projekte u području novih digitalnih programa i sustava te planiranje i provedbu novih poslovnih modela u budućnosti. Osim toga zaposlit će se i osoba za vođenje digitalnog marketinga te prodaju usluga koje omogućuje ovaj projekt.
Planiramo uvođenje novih načina isporuke usluga i organizacijskih praksi kroz razvoj i nabavu digitalnih rješenja za arhiviranje i tehnologija namijenjenih unapređenju digitalizacije u svrhu digitalne transformacije poslovanja i poslovnih procesa te implementaciju digitalnih rješenja i tehnologija s novim unutrašnjim sustavima koja pridonose digitalizaciji u svrhu digitalne transformacije poslovanja. Planirano je postavljanje novih usluga na tržište za vrijeme trajanja projekta te će prihodi od konkurentnih novih usluga započeti za vrijeme i odmah nakon realizacije ovog projekta. Naravno bit će potrebno vrijeme za usvajanje novih vještina i kompetencija kod postojećih zaposlenika te će tranzicija trajati i nakon završetka projekta a za to planiramo uzeti stručnjake koji će nam izraditi plan i strategiju digitalne transformacije poduzeća. Također planiramo implementirati digitalni marketing i digitalizirati poslovanje poduzeća u području CRMa uvođenjem odgovarajućih digitalnih alata te za sve planiramo i edukaciju djelatnika za njihovu primjenu odnosno jačanje digitalnih vještina svih zaposlenika u poduzeću. U poslovanje uvodimo i rad od kuće i rad u oblaku za potrebe povećanja otpornosti poduzeća.
Prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu. Potporom iz NPOOa osigurava se predloženi opseg projekta i veća kvaliteta aktivnosti te će se sve aktivnosti moći brže provesti i Prijavitelj će brže realizirati ciljeve projekta te postati konkurentniji i povećati tržište i prihode. Iznos vlastitih ulaganja u ovaj projekt je znatan i iznosi 157.500 HRK no očekujemo brzi povrat te investicije.
Sažetak projekta: Digitalnom transformacijom poslovanja tvrtke Tim-dobit concept d.o.o. doprinijet će se optimizaciji poslovnih procesa, integraciji poslovnih funkcija, učinkovitijoj organizaciji tijeka rada, poboljšanju interakcije s klijentima, poboljšanju tržišnog položaja poduzeća te unapređenju slijedećih poslovnih procesa: upravljanje ljudskim potencijalima, računovodstvo i financije, upravljanje imovinom, logistika, marketing, nabava, prodaja, strateško planiranje i upravljanje rizicima što će stvoriti preduvjete za daljnji rast i širenje na domaćem tržištu, te rast poslovnih prihoda. Sve navedeno će rezultirati očuvanjem postojećih radnih mjesta, dodatnim zapošljavanjem dvije osobe te rastom poslovnih prihoda u odnosu na 2021. godinu.
Opis projekta: Cilj projekta je uz pomoć informacijskih tehnologija osigurati poduzeću Tim-dobit concept konkurentnost na tržištu uz bolju kontrolu i smanjenje troškova. Svrha projekta je omogućiti automatizaciju, optimizirati poslovne procese, omogućiti rad od kuće za zaposlenike i rad u oblaku. Planiramo dobiti sljedeće rezultate: veća učinkovitost procesa, manji troškovi poslovanja i bolja komunikacija i educiranost zaposlenika. Planiramo, između ostalog, uvesti novo programsko rješenje za arhiviranje podataka odnosno značajno poboljšati način isporuke usluge i organizacijskih praksi kroz razvoj i nabavu novog programskog alata. Kroz provođenje ovog projekta omogućiti će se zaposlenicima siguran rad od kuće te uvesti sigurno poslovanje u oblaku te dislociranu pohranu podataka. Ta su digitalna rješenja i tehnologije namijenjene unapređenju digitalizacije u svrhu digitalne transformacije poslovanja i poslovnih procesa Prijavitelja. Ovim projektom optimizirat će se i unaprijediti šest poslovnih procesa uvođenjem digitalnih rješenja iz područja digitalizacije u svrhu digitalne transformacije:
1. Proces digitalnog arhiviranja
– centralno mjesto arhiviranja dokumentacije te baza podataka kojoj će moći pristupiti zaposlenici prema definiranom području rada i klijentima s kojima rade. Pohrana back-up podataka na alternativnu lokaciju. Na ovaj način značajno poboljšavamo način isporuke usluge i organizacijskih praksi kroz razvoj i nabavu novog programskog alata.
2. Proces udaljenog pristupa od kuće
– pristup serverima poduzeća za zaposlenike. Virtualne privatne mreže za svakog zaposlenika kako bi se omogućio siguran prijenos podataka javnim mrežama. Na ovaj način povećavamo otpornost poduzeća i idemo prema digitalnoj transformaciji poslovanja i poslovnih procesa Prijavitelja.
3. Proces sigurnog digitalnog rada u firmi i od kuće
– siguran rad u digitalnom okruženju. Enkripcijske metode zaštite podataka i snažna autentikacija lozinki. Kontrola pristupa mrežnom okruženju poduzeća (upravljanje korisnicima i uređajima). Arhiviranje log datoteka za analizu nakon sigurnosnog incidenta te sigurnosni protokoli i periodično testiranje sigurnosti sustava te testiranje back-up procedura. Na ovaj način povećavamo otpornost poduzeća.
4. Proces centraliziranog kopiranja i skeniranja
– jedno mjesto za kopiranje i skeniranje potrebne dokumentacije kao pripremni proces u digitalnom arhiviranju. Na ovaj način značajno poboljšavamo način isporuke usluge i organizacijskih praksi kroz razvoj i nabavu novog programskog alata.
5. Proces udaljenog savjetovanja klijenata
– digitalno, udaljeno savjetovanje klijenata te pristup njihovoj dokumentaciji u cilju povećane upotrebe EDI sustava. Na ovaj način značajno poboljšavamo način isporuke usluge i organizacijskih praksi kroz razvoj i nabavu novog programskog alata.
6. Proces poslovanja u oblaku
– različite usluge za poslovanje u oblaku kao usluga cloud prostora za pohranu podataka, cloud computing financijske i računovodstvene aplikacije, sigurnosne softverske aplikacije u oblaku i CRM aplikacije u oblaku. Na ovaj način povećavamo otpornost poduzeća i radimo digitalnu transformaciju poslovanja.
Ovim projektom instalirati će novi programi i digitalne mogućnosti kojima će se omogućiti učinkovitije poslovanje, uštede u vremenu i resursima, povećanu produktivnost i konkurentnost na tržištu. Pritom se naglasak daje na upravljanje poslovanjem i odnosima sa klijentima, jer poduzeće trenutno posluje bez razrađene strategije poslovanja prilikom upravljanja odnosima sa klijentima. Glavni ciljevi alata su dobra koordinacija, povezivanje i komunikacija između zaposlenika te dobra povezanost i komunikacija s postojećim i potencijalnim klijentima. Korisnici CRM-a će biti svi zaposlenici unutar poduzeća, a benefite će donijeti najvećim dijelom prodaji, marketingu, financijama, planiranju i razvoju te upravljanju resursima.
Postupci i mjere koje će se provesti za šest poslovnih procesa u Tim-dobit conceptu su sljedeće:
A) Mjere kojima će se provesti proces digitalnog arhiviranja su:
1. Uvođenje nove, personalizirane programske podrške za digitalno arhiviranje
2. Uvođenje nove, personalizirane baze podataka s definiranim protokolima i pravilima za pristup
3. Uvođenje back-up prostora na alternativnoj lokaciji (server za pohranu s mirroringom)
4. Uvođenje nove opreme za kopiranje i skeniranje
5. Edukacija zaposlenika za rad s novom bazom podataka, digitalnim arhiviranjem i centraliziranim kopiranjem i skeniranjem.
B) Mjere kojima će se provesti proces udaljenog pristupa od kuće su:
1. Uvođenje VPNa
2. Uvođenje prijenosnih računala za sve zaposlenike
3. Uvođenje sigurnosnih protokola za udaljeni pristup
4. Edukacija zaposlenih za siguran udaljeni pristup od kuće.
C) Mjere kojima će se provesti proces sigurnog digitalnog rada u firmi i od kuće
1. Uvođenje VPNa
2. Uvođenje enkripcijske metode zaštite podataka.
3. Uvođenje autentikacija lozinki.
4. Uvođenje kontrole pristupa mrežnom okruženju poduzeća (upravljanje korisnicima i uređajima).
5. Uvođenje arhiviranja log datoteka za analizu nakon sigurnosnog incidenta.
6. Uvođenje sigurnosnih protokola.
7. Uvođenje periodičnog testiranja sigurnosti sustava
8. Uvođenje testiranja back-up procedura.
9. Edukacija zaposlenika za siguran rad u digitalnom okruženju.
D) Mjere kojima će se provesti proces centraliziranog kopiranja i skeniranja
1. Uvođenje naprednog sustava kopiranja i skeniranja dokumenata
2. Uvođenje VPNa
3. Uvođenje sigurnosnih protokola.
E) Mjere kojima će se provesti proces udaljenog savjetovanja klijenata
1. Uvođenje sustava za digitalne sastanke
2. Uvođenje prezentacijskog sustava
3. Uvođenje snimanja digitalnog sadržaja za savjetovanje klijenata
4. Uvođenje udaljenog pristupa dokumentaciji klijenata u cilju povećane upotrebe EDI sustava.
5. Edukacija zaposlenika za korištenje sustava za udaljeno digitalno savjetovanje klijenata.
F) Mjere kojima će se provesti uvođenje procesa poslovanja u oblaku
1. Uvest će se usluga cloud prostora za pohranu podataka,
2. Uvođenje cloud computing financijske i računovodstvene aplikacije,
3. Uvođenje sigurnosne softverske aplikacije u oblaku
4. Uvođenje CRM aplikacije u oblaku.
5. Edukacija zaposlenika za rad s aplikacijama u oblaku.